Ik vind trends vaak geen trends, maar ideeën of ontwikkelingen die pas laat doorkomen. Of oude designs die herleven…

Deze 4 “trends” zijn mij opgevallen:

1. Duotone

coconut communicatie-huisstijl ontwikkelen-logo ontwerpen-corporate identity-webdesign-website

Een duotone is een foto die uit twee (vaak contrasterende) kleuren wordt opgebouwd. Je kunt hiermee een hele aparte beeldlijn ontwikkelen die past bij je huisstijlkleuren. Grappig deze trend, want voor mijn businesspartner Coconut Communicatie heb ik jaren geleden de headerafbeelding voor de website bewerkt 😉

2. Woordbeeld

designtrends-2018

Stel, er moet iets gecommuniceerd worden. Een stockfotospeurtocht levert niks op. En de foto’s waar de opdrachtgever mee komt, zijn onscherp, saai en platgeflitst. Dan kun je het ook gewoon zeggen, met woorden dus. Met grote dikke vette letters. Eén beeld zegt meer dan duizend woorden. Maar dan andersom.
(bron Frankwatching)

3. Felle kleuren

designtrends 2018

Felle kleuren zijn hot! Kleuren die van je scherm of van papier (zover druktechnisch mogelijk) afspatten. Beng! Alles mag.

4. Vormen uit 80’90’

designtrends-2018

In de kast heb ik nog een verzameling tijdschriften uit de jaren 80-90. Wat een prachtige vormen werden er gebruikt! En dat met de mogelijkheden van toen. Nou, die vormen komen allemaal terug. Voor een campagne hebben wij – met moderne technieken – een “oldscool” visual gemaakt.

Ga je met een nieuwe huisstijl of website aan de slag? Ik help je graag met een klasse huisstijl en een ijzersterke visuele positionering!

Bel 06 51825272 of meld je aan voor een adviesgesprek.

Pin It on Pinterest

Share This