Ze bestaan nog! Websites die het niet lekker doen op smartphones en tablets. Daarmee loop je klanten mis. En dat heeft twee redenen:


1]
Google beoordeelt of websites mobile-friendly zijn. Voldoet een site niet aan deze eisen dan kom je lager in de zoekresultaten dan websites die wel mobile-friendly zijn.

2] Eind 2014 werd meer dan de helft van alle zoekopdrachten met  een smartphone gedaan. Wij zien bij de analyses van de websites van onze klanten dat dit percentage soms al de 50% overstijgt.

Een open deur na punt 2, maar als je website dus niet goed werkt op mobiel dan raakt je bezoeker geïrriteerd en vertrekt weer binnen 2 seconden. Daarom is het een must om een website te hebben die ook op mobiel een goede bezoekerservaring geeft. Dat geeft de klant vertrouwen!

Zo werkt een responsive site

design responsive websites

We spreken van een responsive site als deze zich automatisch aanpast aan PC, laptop, tablet of smartphone. Tekst en plaatjes draaien mee met de positie van het scherm. Het menu herken je vaak aan de drie streepjes (de hamburger). En als je daarop klikt, kun je eenvoudig op de menu-onderdelen doorklikken. Geen gepriegel of hopen dat de bezoeker de juiste letters of linkjes aanklikt.

Het design

responsive design

Bij het design houd ik altijd rekening met het verschuiven van teksten en vlakken op een mobiele telefoon. Daarom moet ik soms concessies doen aan bijvoorbeeld lettertype of de plek van foto’s of tekstblokken. Op een mobiel wordt dit namelijk in een hele andere volgorde getoond dan op een PC of tablet. Je wilt tenslotte dat ook op een mobiel het belangrijkste het eerste te zien is voor je bezoeker. Ik pas het design aan, speciaal voor mobiel. Uitgebreid testen hoort daarbij.

Test op deze website of jouw site mobile-friendly is.

Voldoet jouw site? Gefeliciteerd!

Scoort jouw site volgens Google een onvoldoende? Dan is het tijd om actie te ondernemen anders mis je klanten.

Bel 06 51825272 of meld je aan voor een adviesgesprek.

Pin It on Pinterest

Share This