We ontkomen er niet aan – nieuwe trends. Onbewust worden we er altijd door beïnvloed. Bedrijven spelen vaak in op de trends en we wennen eraan. Hoe spelen de voorlopers in op de trends? Blokker heeft pas een nieuwe huisstijl. Gaat “deze nieuwste Blokker” met zijn tijd mee? Of lopen zij juist mijlenver achter ten opzichte van een Bol.com of Cool Blue?

Ik volg trends en vraag mij steeds af waarom die bij mijn klanten zou passen. Wat is het nut? Wat levert het jou op? In deze blog ga ik in op 4 opvallende trends voor 2017.

1. Atomic Design

AtomicWAT?
Atomic Design is een methode waarbij je huisstijl-bouwstenen zoals kleur, lettertype en icon (Atomen) hergebruikt en samensmelt tot één (nieuwe) herkenbare vorm.

Grappig dat dit een trend wordt genoemd… Bij het ontwikkelen van huisstijlen houd ik hier altijd rekening mee! Zelfs in de kleinste vorm moet jouw merk herkenbaar blijven.

(afbeelding: Frankwatching)

2. Full screen navigatie

Voldoende ruimte onder de “hamburger”.
Menu’s van een website worden steeds vaker weergegeven door een blokje met 3 streepjes onder elkaar. De zogenaamde “hamburger”. Wanneer je daarop klikt, gaat het hele menu open.

WOW! Keuzestress?

Het fullscreen- of mega-menu gebruikt de hele pagina. Of in ieder geval een behoorlijk deel. Als je veel te vertellen hebt is het wel handig. Je maakt de keuze voor je bezoeker wel makkelijk… of juist niet?

Ik denk dat het nut per klant zal verschillen. De NS heeft er waarschijnlijk baat bij.

(afbeelding: menu ns.nl)

3. Cinemagraphs

 

Een klein bewegend deeltje in een afbeelding
Dit vind ik echt mooi! Een spannende animatie. Ik word getriggerd en wil weten wat er gaat gebeuren. Wat wordt er verteld?

Gecombineerd met goede tekst kan CINEMAGRAPH jouw verhaal op een prachtige manier overbrengen!

Say no more

(afbeelding: thedesignrange)

4. Modulaire layout

Tekst- en beeldblokken die interactie uitlokken
In plaats van lange teksten wordt op deze minimalistische manier informatie beschikbaar gemaakt. De bezoeker kan makkelijk en snel een keuze maken. Qua vormgeving kan ik lekker los met deze mozaïeken… binnen de wensen of huisstijl van de klant.

(afbeelding: website SGB grafische vormgeving)

Ga je met een nieuwe huisstijl of website aan de slag? Ik help je graag met een klasse huisstijl en een ijzersterke visuele positionering!

Bel 06 51825272 of meld je aan voor een adviesgesprek.

Pin It on Pinterest

Share This